Minden alkalmazott a saját gépén tárolja a dokumentumait? Nem tudnak emiatt közösen dolgozni ugyanazon a feladaton? Ha tönkremegy a számítógép elveszhetnek a rajta lévő anyagok is? Illetéktelen kezekbe kerülhetnek bizalmas iratok, mert ellopták a notebookot/telefont?
A file szerverek segítségével menthetőek az adatok, biztosítható a dokumentumok védelme és kontrollt gyakorolhat a hozzáférési jogosultságokon is. Ezáltal növelhető a biztonság, hogy legközelebb ne a konkurenciánál találkozz a tőled elveszett információkkal.
Napjainkra igen széles körű lehetőségeink vannak fájlszerverek igénybevételére. Lehetnek ezek hagyományos fájlszerverek, a cégen belül elhelyezett szerverrel esetleg NAS segítségével megvalósítva, vagy lehet felhő alapon, mint pl. Google File Stream, Onedrive stb.
Az, hogy pontosan az adott cégnek melyik megoldás a legcélszerűbb, azt mindig az adott körülmények döntik el. Egy nagy fájlokkal és sok emberrel helyben dolgozó cégnél jellemzően a helyi fájlszerver szokott célszerű lenni. Kisebb fájlok esetén, vagy sok nem helyben dolgozó munkatárs esetén a felhő lehet célszerűbb. Több ügyfelünknél azonban ezek hibrid megoldásait használjuk, lehetőség szerint optimalizálva a szükséges eszközöket.
Természetesen az idő múlásával és a technikai feltételek változásával ezeket folyamatosan felülbíráljuk és szükség esetén változtatásokat eszközlünk.