Fogalom I Google Workspace bevezetése I Csomagok I Árak I Gyakran ismételt kérdések
Mi a Google Workspace (korábban G Suite)?
A G Suite és a Google Workspace egy és ugyanaz a szolgáltatás. A Google egyszerűen új nevet adott a szolgáltatásnak. Amit korábban G Suite-nak hívtunk, mostantól Google Workspace-ként emlegetjük. Ebben az írásban a két kifejezést szinonimaként használjuk.
A Google Workspace a Google felhő alapú irodai szoftvereinek és eszközeinek összefoglaló elnevezése. A felhő lehetővé teszi, hogy online tároljon minden adatot, így ha egy vállalkozás ezt használja a fizikai szervert teljesen el is hagyhatja.
A Google Workspace a Google egy nagyon összetett programcsomagja. Rengeteg funkciója és eszköze nagyon megkönnyíti a céges levelezést és az irodai feladatok elvégzését, növeli a folyamatok hatékonyságát. És ez nem csak egy levelezőrendszer. Segítségével könnyebbé válik az online meetingek lebonyolítása, fájljainkat tudjuk online szerkeszteni és tárolni, mindezt Microsoft Office kompatibilis formában. A G Suite csomagok irodai szoftvereinek és eszközeinek leírása lentebb található.
Miben más a Google Workspace (korábban G Suite) levelezőrendszere, mint a Gmail?
A Gmail-től eltérően az e-mail címek végződése nem gmail.com lesz, hanem bármilyen egyedi nevet meg lehet adni végződésként, emiatt a Google Workspace kiválóan alkalmas egyéni és társas vállalkozások levelezéseinek lebonyolítására is.
Miért pont most váltson?
Ebben az időszakban rengetegen dolgoznak otthonról, így még nagyobb az igény egy okos és megbízható levelezőrendszerre és munkafelületre, mely nem kötődik fizikai szerverhez, így ha van internetkapcsolat mindig mindenhonnan elérhető.
A vírus sok mindenre felhívta a figyelmet, sok eddig egyértelműnek tűnő dolgot megváltoztatott. Ezek közül az egyik a home office. Láthattuk,, hogy sok helyen, ahol eddig elképzelhetetlennek tűnt ez az intézmény valahogyan csak megoldották az otthoni munkavégzést. Tény, hogy a fizikai szerverhez kötött folyamatok lebonyolítása most sem megy zökkenőmentesen.
A jövőben arra lehet számítani, hogy a home office sokkal több munkahelyen elfogadott lesz. A G Suite segítségével pedig könnyedén lehet otthonról is dolgozni.
A koronavírus helyzet sok munkahelyet szétzilált, sokak számára bonyolódott a mindennapi munkafeladatok elvégzése. A mi ügyfeleink nagy része nem tapasztalt nagy változást. Otthon maradtak és nem mentek be dolgozni, ez igaz, de munkájukat teljesen ugyanabban a rendszerben végzik most is, mint korábban, hála a G Suite rendszernek, ami mivel nem kötődik fizikai szerverhez bárhonnan elérhető.
Hogyan történik a Google Workspace (G Suite) bevezetése?
A Google Workspace bevezetése során egy már meglévő vagy egy új, egyedi domain kerül beállításra. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az e-mail cím saját végződést kap, így fog kinézni: xy@sajatceg.hu, például kisanna@barkacsbolt.hu
Hányféle Google Workspace (G Suite) csomag létezik?
A G Suite három csomagot kínál:
- Business Starter
- Business Standard
- Business Plus
Nevükből is adódik, hogy a különböző igényű felhasználóknak más-más csomagokra lehet szükségük. Ami mindegyikben közös a saját domain végződés, tehát az üzleti levelezés mindegyik csomaggal megoldható.
Emellett mindhárom csomag tartalmazza a naptárat, a Microsoft Office kompatibilis online irodai eszközöket, a könnyű kommunikációt biztosító Hangouts Chatet, az online videómegbeszéléseket biztosító Hangouts Meet-et és a mobileszközök kezelése is mindegyik csomagban elérhető.
Melyik csomag mennyibe kerül és mit tud?
Business Starter
felhasználónként havonta-1 éves hűséggel
5,75 €
- -Gmail üzleti levelezés
- -Videohívások 100 résztvevővel
- -Drive 30 GB felhőtárhely/fő
-Széf-Adatmegőrzés-Védelem adatszivárgás ellen
Mit tartalmaz?
Business Standard
felhasználónként havonta-1 éves hűséggel
11,50 €
- -Gmail üzleti levelezés
- -Videohívások 150 résztvevővel+felvételkészítés
- -Drive 2TB felhőtárhely/fő
-Széf-Adatmegőrzés-Védelem adatszivárgás ellen
Mit tartalmaz?
Business Plus
felhasználónként havonta-1 éves hűséggel
17,25 €
- -Gmail üzleti levelezés
- -Videohívások 250 résztvevővel+felvételkészítés, részvétel nyomon követése
- -Drive 5TB felhőtárhely/fő
- -Széf-Adatmegőrzés
- -Védelem adatszivárgás ellen
Mit tartalmaz?
(A kedvezményes árak csak az új ügyfelek részére érvényesek. Ez az ár az első 20 felhasználóig és az első 12 hónapig érvényes. Ezután a szokásos díjakat szükséges fizetni.)
A Business Starter csomag 30 GB felhő alapú tárhelyet biztosít, míg a másik két csomag esetében ez jóval nagyobb. A Business Plus csomag ezen kívül biztosít még széf szolgáltatást is, ami azt jelenti, hogy el lehet tárolni, meg lehet keresni és ki lehet exportálni a céges levelezéseket és csevegéseket.
Az Enterprise a voltaképpeni negyedik csomag, amely olyan egyedi konfigurációkat és tárhelykapacitást tesz elérhetővé, amire csak a nagyobb cégeknek van szüksége.
Ha Önt is meggyőzte a Google Workspace felhőalapú levelezőrendszere és alkalmazásai, akkor forduljon hozzánk bizalommal, kérjen fel minket az igények felmérésére, a bevezetés – vagy meglévő rendszer esetén az átalakítás – kivitelezésére és az utána következő időszakban a rendszer üzemeltetésére.
Gyakran Ismételt Kérdések
A G Suite a Google felhő alapú iroda szoftvereinek és eszközeinek összefoglaló neve. 2020 októberétől Google Workspace néven működik.
A G Suite egyedi domain végződése és irodai eszközei lehetővé teszik, hogy akár egyéni, akár társas vállalkozások is használják, mint céges levelezőrendszer és munkaplatform.
Nem. A G Suite beállítása során egy már meglévő domaint is lehet használni. Értelemszerűen, ha valaki nem rendelkezik ilyennel, vagy másikat szeretne új domain is használható.